STOP ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ * STOP ΣΤΑ ΝΤΟΠΙΑ ΚΑΙ ΞΕΝΑ ΛΑΜΟΓΙΑ * STOP ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ * STOP ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ * STOP ΣΤΗΝ ΑΝΗΘΙΚOΤΗΤΑ ΤΗΣ ΤΡΙΚΟΜΜΑΤΙΚΗΣ ΨΕΥΔΟ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΥΡΟΓΙΑΛΟΥΡΩΝ * STOP ΣΤΙΣ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΕΣ *

"Η εξουσία χαρίζει τα αγαθά της μόνο σε όσους επιθυμούν να την υπηρετήσουν". Μιχ. Σπέγγος

Σάββατο, 30 Μαρτίου 2013

Το δεύτερο τεύχος του περιοδικού δρόμου "σχεδία" που πωλείται από άστεγους και συμπολίτες μας που προέρχονται από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, είναι γεγονός


Το περιοδικό δρόμου "σχεδία" που πωλείται από άστεγους και άνεργους, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου.

Τώρα, το δεύτερο τεύχος είναι γεγονός. Με θέματα και ρεπορτάζ για την πόλη (λ.χ. ρεπορτάζ για την περίφημη πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου με τίτλο "Ο δρόμος για τη Δαμασκό), την επανάσταση του ποδηλάτου που ξεκινάει (φυσικά) από την Ολλανδία και φτάνει μέχρι την Καρδίτσα, την αντίσταση (στην κρίση) των κόμικς. Και πολλά άλλα θέματα για την πολιτική, κοινωνική, οικονομική, πολιτιστική, αθλητική ζωή του τόπου.
Αναλυτικά:
Την Τετάρτη 27 Μαρτίου ξεκινάει το δεύτερο ταξίδι του μοναδικού ελληνικού περιοδικού δρόμου. Ξεκινώντας από κεντρικά σημεία της Αθήνας, περνάει από την Ολλανδία, πριν πάρει το δρόμο για τη Δαμασκό.
Δεν πρόλαβε καλά-καλά να επιστρέψει από το πρώτο, πετυχημένο, ταξίδι της και η "σχεδία" είναι έτοιμη να σαλπάρει για νέες διαδρομές.
Το τεύχος #2 του μοναδικού ελληνικού περιοδικού δρόμου θα σαλπάρει αύριο, Τετάρτη 27 Μαρτίου, όχι για κάποιες θάλασσες, αλλά για τους δρόμους της Αθήνας. Για την ακρίβεια, η "σχεδία" θα διατίθεται σε κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας (σταθμούς μετρό, ηλεκτρικού, αφετηρίες λεωφορείων, βιβλιοθήκες, πλατείες, πανεπιστημιακές σχολές κ.λπ.) από τους πωλητές της, οι οποίοι φορούν εκείνο το διακριτό κόκκινο γιλέκο, πάνω στο οποίο αναγράφεται το όνομα του περιοδικού, καθώς και η ένδειξη "διαπιστευμένος πωλητής". Στην τσέπη στο δεξί στήθος υπάρχει και μια ταυτότητα με το όνομα και τη φωτογραφία τους και τα στοιχεία του περιοδικού.

Υπενθυμίζεται ότι η "σχεδία", όπως συμβαίνει με όλα τα περιοδικά δρόμου του πλανήτη, δεν πωλείται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου (περίπτερα κ.λπ.). Πωλείται αποκλειστικά και μόνο στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές. Οι πωλητές αυτοί προέρχονται από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες:

Άστεγοι, άνεργοι και γενικώς άνθρωποι που αποδεδειγμένα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Είναι άνθρωποι που βιώνουν με τον πιο σκληρό τρόπο τις συνέπειες της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που μαστίζει την ελληνική γη. Από την τιμή πώλησης του περιοδικού (3,00 ευρώ), το 50% (δηλαδή το 1,50€) πηγαίνει απευθείας στον ίδιο τον πωλητή.
Είναι μια ουσιαστική παρέμβαση στη ζωή κάποιων ανθρώπων. Είναι ένας τρόπος να εξασφαλίσουν ένα μίνιμουμ έστω έσοδο την ημέρα.
Για τις πιο βασικές τους ανάγκες. Τα περιοδικά δρόμου λειτουργούν και ως μέσο απεγκλωβισμού από τον φαύλο κύκλο της κοινωνικής απομόνωσης και του αποκλεισμού. Οι πωλητές της "σχεδίας", μέσα από αυτή τη διαδικασία, παραμένουν ενεργοί, συμμετέχουν, συναλλάσσονται, συνδιαλέγονται με την κοινωνία ολόκληρη. Παραμένουν "εντός", εξακολουθούν να απαρτίζουν ένα ολοζώντανο κομμάτι της.

"121 εφημερίδες δρόμου, 40 χώρες, 6 ήπειροι, 1 φωνή ενωμένη ενάντια στη φτώχεια" είναι το σύνθημα του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων του Δρόμου (International Network of Street Papers – INSP, www.street-papers.org). Με την προσθήκη του περιοδικού δρόμου "σχεδία" -το οποίο, ας σημειωθεί, έχει την υποστήριξη του Ιδρύματος "Σταύρος Νιάρχος" - τα μέλη έγιναν 122.






Θεματολογικά, στο δεύτερο τεύχος της "σχεδίας", μεταξύ άλλων, φιλοξενείται ένα ρεπορτάζ ("Ο δρόμος για τη Δαμασκό") για την περίφημη πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου, για την οποία τόσος ντόρος έγινε τις τελευταίες εβδομάδες. Το ρεπορτάζ εστιάζεται στην εμπειρία αντίστοιχων πεζοδρομήσεων στο εξωτερικό, κάποιες εκ των οποίων δεν ανταποκρίθηκαν στις αρχικές προσδοκίες.

Ένα ρεπορτάζ για την "επανάσταση το ποδηλάτου" εστιάζεται στην ολλανδική ποδηλατική εμπειρία (μια εμπειρία που δεν είναι πάντα ευχάριστη), ενώ το θέμα "Εξαγωγές υπάρχουν!" αναδεικνύει επιχειρηματίες συμπολίτες μας που, κόντρα στην τάση και στην κρίση, καταφέρνουν και ανοίγουν δρόμους και αγορές για τα προϊόντα τους στο εξωτερικό.

Στο τεύχος #2 φιλοξενούνται, επίσης, ρεπορτάζ για το νέο χωροταξικό, την περίφημη συμφωνία CETA Ευρωπαϊκής Ένωσης-Καναδά και τους κινδύνους που εγκυμονεί, μια σπουδαία έκθεση κόμικς με θέμα την οικονομική κρίση, αλλά και αποκλειστικό ρεπορτάζ για την προετοιμασία της Εθνικής Αστέγων, εν όψει της συμμετοχής της (το καλοκαίρι) στο 11ο Παγκόσμιο Κύπελλο Αστέγων. Και όχι μόνο.

Στο τεύχος υπάρχουν τρεις συνεντεύξεις.

Η δρ. Εύη Βουλγαράκη, που ηγείται πρωτοβουλίας Χριστιανών ενάντια στον εκφασισμό της κοινωνίας μας στη συνέντευξη που παραχωρεί στη "σχεδία" εξηγεί, μεταξύ άλλων, πώς "η Χρυσή Αυγή βρίσκεται στο αντίποδα της χριστιανικής διδασκαλίας".

Η αγαπημένη τραγουδίστρια Ελευθερία Αρβανιτάκη μιλάει για τη μουσική, τους ανθρώπους, την κρίση, αλλά και τη "σχεδία".

Και ο διάσημος βρετανός σεφ Τζέιμι Όλιβερ περιγράφει την πορεία του προς την ηρεμία και αναπολεί τις διακοπές του στην Κρήτη, με την αγαπημένη του Τζούλια.

Και βέβαια, κορυφαίοι Έλληνες γελοιογράφοι σχολιάζουν με το πενάκι τους την καθημερινή μας ζωή, την ίδια στιγμή που στις διπλανές σελίδες οι αρθρογράφοι της «σχεδίας» με το μοναδικό τους χιούμορ, πάντα δηκτικό, κριτικό, ευαίσθητο και ενίοτε μελαγχολικό, σχολιάζουν αυτά που συμβαίνουν γύρω μας.

Αυτά και άλλα πολλά. Στο τεύχος #2 της "σχεδίας" που κυκλοφορεί την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013.

ΥΓ.: Να θυμάστε ότι οι πωλητές της "σχεδίας" δίνουν και απόδειξη. Σας παρακαλούμε θερμώς, να την παίρνετε!

Χρήστος Δεμέτης
news247 Μάρτιος 26 2013 18:18
www.shedia.gr

info@shedia.gr